Znáte včelí zábal? Pokud jste u nás někdy nakupovali, tak ano. Jinak by nebyl v Mobace „bestsellerem“. Proto jsme se rozhodli kontaktovat jejího spoluzakladatele Martina Gábora, který nám o této ekologické alternativě k igelitovým taškám řekl. A proč byste si měli pořídit i voskové obaly?
Z pohovoru se také dozvíte například:
- proč se rozhodli vyrábět Bee-Bal,
- jak zvládají věčný „boj“ s konkurencí,
- kde čerpají inspiraci pro design voskového obalu a mnoho dalšího 🙂.
1. Kdy a proč jste se rozhodli vyrábět Bee Bal? Kdy jste si mysleli, že teď je čas vynalézat voskové ubrousky?
Bylo to v roce 2018, protože se nám líbil včelí zábal, který jsme viděli jinde a jeho funkčnost nám fungovala velmi dobře. Na voskové obaly jsme si už docela zvykli. Skvělý pomocník, který vyřešil několik našich problémů najednou. Ať už skladujete chléb, zavíráte misky, na kterých nebylo pokličko, nebo uchováváte nakrájenou zeleninu čerstvou v lednici déle než jeden den, nechte ji vyschnout. To znamená , že více „problémů“ vyřešených jedním kamenem. Tam se nám hlavou začaly honit myšlenky na výrobu. Divili jsme se, proč nám nebyly nabídnuty. Pokusili se vyrobit několik prototypů, pak to vedlo ke skutečnému včelímu zábalu po dobu několika měsíců. Bylo to v době, kdy jsme na to měli více prostoru. A naštěstí se tak stalo.
2. Jak vnímáte své začátky ve srovnání s tím, kde jste na trhu nyní?
Myslím, že naše začátky byly docela jednoduché, protože voskové obaly přišly v pravý čas. Tedy s vlnou bezobalových obchodů. Včelí obaly byly něčím novým, stejně jako mnoho dalších produktů. Myslím, že jsou pro mnohé dodnes nové. Dnes, o pět let později, však existuje mnohem více dalších značek s podobnými produkty a o něco méně prostoru. Snažíme se vytvářet jedinečné a prospěšné produkty.
3. Primárně fungujete jako e-shop. Přemýšleli jste o kamenném provozu, aby zákazníci mohli také chytit včelí smečku?
Po pravdě řečeno, moc nepřemýšleli, protože se zaměřujeme na výrobu a vývoj. Snažíme se na Bee Bal dívat jak z pohledu uživatele, tak z úhlu výroby. Nabízet funkční a udržitelné produkty za nejlepší cenu, aniž by byla ohrožena jejich kvalita. Jsme rádi, že můžeme prezentovat naši práci na prodejních trzích, kde lidé s obaly pro včely mohou
Seznamte se a vyzkoušejte si „na vlastní kůži“. Naše výrobky najdete také v mnoha bezobalových obchodech, kavárnách, knihkupectvích a pekárnách. To jsou místa, kde můžete vidět produkty zblízka.
4. Jaké to bylo/je zvládnout „věčný boj“ s konkurencí?
Hospodářská soutěž je vynikajícím tržním mechanismem. V našem segmentu vnímám konkurenci pozitivně. S několika z nich máme dobré vztahy a opravdu rádi si povídáme, i když vyrábíme stejný druh produktů. Koneckonců, každý do toho dáváme něco jiného. Ve společnosti Bee Pack věříme, že každý jdeme svou vlastní linií, každý si našel jinou skupinu zákazníků a cestu. Existuje také čistě podnikatelská konkurence. Pro některé je prodej prioritou a jiní jdou stranou. Myslím, že v tržní ekonomice je to běžné. Možná právě díky takové konkurenci se díváme zeširoka.
5. Kde berete inspiraci a nápady pro design včelích obalů?
Většinou máme témata, kterým se chceme věnovat. Nápady rozvíjíme dále do designu. Ať už je to příroda, cestování, folklór nebo tradice. Existuje nekonečné množství témat.
6. Pokud byste měli vyjádřit poslání značky Bee Bal jednou větou, co by to bylo?
Dělat to, co umíme, jak dělat dobře. To znamená, že život s Bee Bal na naší planetě je trochu přirozenější, jednodušší, přirozenější.
7. Jaký je váš (zatím) nesplněný sen, který byste si chtěli splnit?
Život na vesnici, rozvíjení našich dalších koníčků. Naučit se, jak správně ořezávat stromy. A možná i na kole přes Balkán do Asie.
8. Pokud byste měli našim zákazníkům sdělit tři důvody, proč si koupit Bee Bal, co by to bylo?
Prvním důvodem je, že včelí zábal může trvat více než 200 použití. Takže například ušetříte 200 kapesníků, fólií nebo jiných obalových materiálů na svačinu. Druhým důvodem je, že podpoříte místní produkci. Vyrábíme včelí obaly pro lidi kolem nás. Snažíme se naslouchat jejich potřebám a přivést je k produktům. A třetím důvodem je skutečnost, že včelí balení je kompaktní, malé, snadno se umývá a především může být obnoveno.